"Goda råd"

Här kommer lite tips på vad ni inte ska säga till någon som vill bli/försöker bli gravid. 

1. "Det är för att du stressar." Skitkul när folk säger till en hur man mår. Om jag är stressad så kommer jag antagligen säga det. Att man vill bli gravid är inte ett tecken på stress. Och förresten, det föds barn i krig oxå, det om något vore ju lite stressande.

2. "Du vill för mycket!!" Den här fick jag höra jättemånga gånger och det gjorde mig vrinsur. Klart man vill ha barn om man försöker? Livmodern är alltså inte en person som gör som den vill, utan ett organ. Väldigt mycket skuldbeläggande i det här oxå, att kvinnor skulle kunna påverka sin fertilitet genom att bara "vilja" bli gravida. När jag var som mest uppgiven så köpte jag fertilitetsglidmedel, drack grapejuice, tog hysteriskt många ägglossningstester, åt en jävla massa spenat och ja, det var oxå den månaden som jag blev preggo. Så i teorin kan man alltså "vilja för mycket", och bli preggo ändå. Pffts

3. "Slappna av". Nej men på riktigt, håll käften. 

4. "Jag måste vara superfertil för jag blev gravid på 1:a-2:a försöket". Sånt är inte kul att höra. Det är bara frustrerande, plus att man känner sig rätt jävla kass. 

Nej men vi blev ju gravida relativt snabbt ändå, men jag var ju helt jävla besatt och det var fan det enda jag tänkte på. Det kändes som en evighet och det var sjukt tärande. Om du känner någon som berättar att hen försöker bli gravid, så ge alltså INTE tips eller "välmenande" råd om hen inte bett om dom. Håll käften, lyssna, stötta och var en god vän istället. 

Kommentarer
Postat av: Kkp kkp

Jag vet bara hur det varit för mig, men skulle aldrig påstå att det är så för andra. Jag tycker att punkt 1 och 2 är samma, jag ville helt enkelt så mycket att kroppen upplevde det som stress. Det var när jag trodde att jag missat ägglossningen och slappnade av som jag blev gravid första gången. Jag vet andra som istället "gett sig fan på" att bli gravid och lyckats med detta på första försöket - alla är vi olika. Dessutom har jag hört att man inte säkert har ägglossning varje månad. För mig var det iaf lättare att bli gravid andra och tredje gången.

Hur som helst är det skönt att det gick snabbt för er att bli gravida igen 😊

Lycka till med allt! 😊

Svar: Ja klart alla är olika och fungerar olika. Men det finns ingen riktig forskning (vad jag sett) på att hjärnan kan blockera livmodern på något vänster. Det är lite konstigt tänk tycker jag. Man skulle dessutom aldrig säga något dylikt till någon som försökt i typ tre år. Det kan bero på massa olika orsaker!
Man har nästan alltid ägglossning om man har mens, men jo det stämmer, rätt ovanligt men ägglossningen kan utebli även om en har mens.
din apa i etern.

2015-04-15 @ 15:13:42
URL: http://pinkbrain.blo.gg/
Postat av: hogie

Tror inte jag känner någon som inte har fått kämpa i större eller mindre grad för att bli gravida. Sen finns de där där satarna som måste påpeka att "det räcker med att en karl tittar på mig så är jag på smällen!". Men din första poäng är bra. Den kör jag alltid med till stressade kompisar. Att det föds barn i krig också. Kvinnor är stressade och skuldbelagda nog som det är.

Svar: Word!
din apa i etern.

2015-04-16 @ 14:48:43
URL: http://hogieskill.blogg.se
Postat av: Nina Ruthström - skjuter från spinnsidan

Åh gud tell me about it.
Jag fick också frågan "är du gravid nu då" hundra ggr och inte sällan att någon klafsade på magen. Någon tittade också på magen och sa typ "nu är du väl gravid iaf".

SKIT PÅ ER!

2015-04-19 @ 13:40:10
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0