Skönt!

Det är skönt att graviditeten är ute nu. När vi försökte bli preggo längtade jag så jag höll på att dö till att få vara med i klubben igen. Att veta att någon växer och lever i en, och att det kanske går bra den här gången. 

Men sen finns det saker som är asjobbiga;
- det är skitjobbigt att vara gravid. Det är ännu mer skitjobbigt att vara gravid i ca 2 år. Om en är sugen på att förstöra kroppen så är det här något jag kan rekommendera, för jag känner mig som ett vrak. 

- längtet. Längtan försvann aldrig sen sist. I slutet av en graviditet så går man bara o längtar och längtar. Och det är jobbigt, för det är ju en bit kvar om man säger så, heh.

- kommer det bara o kännas som en enda lång graviditet? Alltså en elefantgraviditet som pågår i två år? Är det samma barn?  Nä. Jonas har lovat att vi ska bestämma namn relativt snabbt efter RUL så att jag slipper blanda ihop graviditeterna och för att få det att kännas mer "verkligt". 

- Jag är rätt orolig för att jag kommer att få anknytningsproblem, iaf under graviditeten, kanske sen oxå. Har lovat migsjälv att försöka lugna ner mig. Läste i psykologin att hur mamman mår psykiskt påverkar även barnet, både i framtiden och miljön i magen. 

- sen äre jobbigt att vara gravid för man lever ju verkligen i en graviditet, både psykiskt och fysiskt så finns det med en hela tiden. Man (iaf jag) vill prata om det och ja. Det blir oxå påfrestande på något sätt. 



Kjam!!




Kommentarer
Postat av: Lisa, lisasfanclub du vet

Du får prata och älta hur mycket du vill! <3

2015-04-11 @ 17:34:23
Postat av: hanna

<3

2015-04-11 @ 17:37:45
Postat av: Lisa

Stort grattis! Vad glad jag blev när jag hörde nyheten!

Det låter som en bra idé att bestämma namn, blir kanske lättare för hjärnan att förstå då.

2015-04-13 @ 20:01:59
Postat av: Malin

Menar du att du skulle bli rädd för att knyta an till barnet för att du är orolig etc.? Jamen helt naturligt. Herregud. Men vet du att en doktor sa till mig att inget jag känner under graviditeten kan förstöra så pass för barnet att det är allvarligt. Ja vi funderade ju på att skaffa ett till barn för ett tag sen och jag var orolig över att oroa mig och vad min stress kunde leda till. Jag vet inte riktigt hur man ska tackla det, men det kändes iaf bra för mig att veta att jag inte kommer att förstöra något för ungen bara genom att känna känslor som är jättenaturliga att känna i situationen.

Svar: Ja att man inte riktigt hänger sig och distanserar sig lite från barnet, men jag tror oxå att det är rätt naturligt! Hoppas det blir bättre när hen är ute.
Gött o höra! Kanske är dumt att lita mer på psykologi-böcker än läkare. ;(
din apa i etern.

2015-04-22 @ 16:14:54
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: Malin

Men längtet du beskriver talar ju för att det inte blir några såna problem... :)

Svar: Nä precis, längtet finns ju faktiskt kvar!
din apa i etern.

2015-04-22 @ 16:16:43
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0