Tjör ba tjör

Jag tänkte ta körkort snart. Asså ja måste ju, åmajgad, jag är fan 30 bast. Det är dags att komma över rädslan för kollektivtrafiken. Eller trafiken överlag. Så! Tänkte köra bäjlen (=bil på kristinehamnsmål) med Jonas som handledare och så boka in en intensivkurs då borde det väl gå relativt smärtfritt. 
Någon som tagit intensivkurs??? Hur funkar det? Eller funkar det? Bra eller bajs?


Vet ni, jag fick ju körkortet betalt åt mig när jag var 18. Jag skulle tillochmed få en liten fjärtbil om jag tog det. Men eftersom jag blev "sur" för att alla tjatade på mig så sket jag i det. Smart unge. *grinar* 

Kommentarer
Postat av: hogie

Tog via intensivkurs. Hade aldrig startat en bil och ville egentligen inte ha körkort. Men hade blivit lovad ett journalistjobb om jag skaffade körkort så det var väl bara att göra då. Började 12 maj och tog körkortet 13 juni. Helt sjukt. Gick i Säffle. Kunde plugga teori på bussen till och från. Lär mig sig att köra så fattar en ju det teoretiska utan att plugga så mycket. Egentligen.

2015-04-08 @ 11:25:40
URL: http://hogieskill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0