Veganska Buffalo wings!

Eftersom jag är en trendkänslig hipster äter jag trendkänslig hipstermat. Det "senaste" visade sig vara buffalo Wings i vegansk anda. Det roliga med mattrender är ju att jag är hysteriskt skeptisk till allt som låter konstigt, men ack för nyfiken för att låta bli. 
Men det här skall ni testa, det var (som vi säger i värmelann;) GÖRGÖTT!!

Som den snälla samariten jag är så är det ett fritt översatt recept, därav underliga mått?

RECEPT;
1 blomkålshövve
1,5 dl osötad sojamjölk
1,5 dl vatten 
1,5 dl mjöl
2 tsk vitlökspulver
2 tsk lökpulver
1 tsk spiskummin 
1 tsk paprikapulver
 1/2 tsk flingsalt 
1 tsk peppar (svart eller vit, jag tog båda) 

Sätt ugnen på 225 grader. Ta fram en plåt och bakplåtspapper, vispa ihop alla ingredienserna och skiva blomkålen, antingen gör du små buketter eller delar blomkålen i stora "stekar" (och om du ska ha stekar; se till att ha med en del av roten av blomkålen, annars faller den isär ). 
Doppa blomkålen i smeten så att den blir ordentligt täckt, in i mitten av ugnen ca 25-30 minuter tills den fått lite färg. 

Sen tar du barbecuesås ca 2 dl, (har en god från Felix som är helveg), blandar i lite stark sås eller kör i lite cayennepeppar eller något starkt o gött. Doppar återigen blomkålen tills den är helt täckt, in i ugnen igen i ca 25-30 minuter och ba Klartt.
Sjukt att det smakade inte blomkål utan typ kyckling??? Jättegott var det iaf.







Kommentarer
Postat av: Jagger

Men va gott! Jag väljer hellre veg än kött så ska definitivt testa detta.

2015-08-23 @ 19:03:02
URL: http://utelek.blogg.se/
Postat av: ruthies

Appreciation to my father who stated to me regarding this website,
this webpage is genuinely remarkable.

2018-07-27 @ 21:29:09
URL: http://https://www.last.fm/user/ruthiesbbq

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0