GBG!!

Igår var vi i GÖTEBÖRJJJJ. Jonas jobb bjöd på busstur och vi var ekonomiska och följde med. Jag var som vanligt "positivt inställd" medans Jonas var lite mer åt det tveksamma hållet.  

Jag frågade på Facebook om folk hade bra tips på vad man kunde göra i Götet och fick massa bra ideer. Me alltså.... Ja det blev väl inte riktigt som vi tänkt oss. 

Först letade vi efter ett matställe där di hade veganmat. Det var stängt. Och efter skitlång tid så gick vi till hard rock café. Tips; gå aldrig till hard rock café. 
Jag åt en kall portabello-börjare med den äckligaste coleslawen jag ätit, plus en skitvidrig sallad. Jonas fick en torr smörgås med pommes. 
Alltså jag är inte kräsen med mat, men det var under all kritik. Jonas ifrågasatte om majonäsen var vegansk och personalen ba "ja! Det är mest äggula i.." 
??????? Ok?

Vi blev iaf mätta och mindre griniga, trots äckelmat som kostade nästan 500 spänn. Hysteriskt. 
Vi gled runt i stan och bestämde oss för att åka paddan. Det var rätt kul iaf. Hamnade mitt i en båttävling där kronprinsessan tydligen körde? 

Jaja. Sen hände inte så mkt mer förutom att jag hade hysteriskt ont i fogarna, ont i fötterna och var grinig för att jag inte fått sova middag. Började grina utanför universeum som en unge. Kul o va gravid med massa hormoner. :) 







Well, helt ok ändå. Men ja gör inte om det. 
Göteborg är en fin stad, men jag föredrar Stockholm alla dagar! ;)

Kommentarer
Postat av: JennyB

Men nää vad synd att det blev så trist käk...! :( Som gammal väderbiten göteborgare brukar jag varna folk strängt att hålla sig borta från Avenyn, det blir sällan trevligt där.
OM ni trots allt skulle dra hit nån mer gång, hojta så bjur jag på en fika.

Svar: Haha, jag vet inte riktigt varför vi bara svansade runt där. Kanske var för att jag går i snigelfart och vi typ ej hann längre...
Schysst! Bjur igen om du är i kd nån gång! :)
din apa i etern.

2015-06-30 @ 17:41:10
URL: http://www.rymdpromenad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0