Äntligen!!!

Igår kom ju ÄNTLIGEN ongen. På samma dag som sin farmors födelsedag. Och på angivet bf. Och utan igångsättning. 
Vi kallar den lille korven för Vide, som vägde in på 4005 g, var 52 cm lång och föddes 23.17 4/11. 

Väldigt spännande hur förlossningen faktiskt startade: jag var helt förstörd efter att jag blev hemskickad efter misslyckad igångsättning i måndags, gick o grinade halva dagen på tisdagen. Läkaren ville att jag skulle komma tillbaka på torsdag. 
Ringde till spec-mvc igår morse och nödgrinade. Dom ba "jaja kom hit så gör vi ett ctg".
Åkte dit vid tio. Och får göra ctg. Helt plötsligt small det till som fan i både mig och maskinen och det började forsa ur mig. Vattnet gick alltså. 
Haha, och resten är väl historia. Lovar en bättre förlossningsberättelse snart! 
Nu skall jag försöka få ongen att äta, vilket är lättare sagt än gjort...



"Sur onge".

Asså kolla vilken frisyr???!!! Görmycket hår eller??

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhhhhhhhhhhh vad glad jag blir av att se detta. Fina ni vilken finis ni fått 💗💗💗💗💗💗

2015-11-05 @ 13:13:06
Postat av: Fanny

GRATTIS!! Härligt med en riktig bebisfrilla =D Finn har typ knappt nåt hår än och han blir snart ett år =)

2015-11-05 @ 14:11:28
Postat av: Kajsa

Åh, lille bebis! Blir så glad för er skull! Vilken punktlig liten en då :) Hårfager, passar väl en frisörmama! :D Hurra för er!

2015-11-05 @ 15:27:11
Postat av: Åsa

Över fyra kilo kärlek så mysigt.

2015-11-05 @ 15:51:11
Postat av: Linnéa

Grattis! Så roligt att bebisen äntligen är här! Måste erkänna att jag nästan började grina när jag såg bilden. Så glad för er skull (fast jag ju inte ens känner er). Fint namn också förresten :)

2015-11-05 @ 16:38:16
Postat av: Malin

Ja kära nån så glad man blir över att se detta! Starkt jobbat och stort grattis!

2015-11-05 @ 21:06:41
URL: http://malinsvedjeholm.se
Postat av: kret

Så glad för er skull 😊 Tycker att han påminner lite om dig 😊 Ta hand om er och grattis igen 😊 kram

2015-11-05 @ 22:01:54
Postat av: Tildabu

Embla kom på sin mormors födelsedag! Livets cykler tror jag 😁
Hoppas du slipper babybluesen och att du mår bra så att detta efterlängtade bara blir mys nu. Det är ni verkligen värda allihop! :)

2015-11-05 @ 22:12:51
Postat av: JennyB

Åh vad härligt! STORT grattis!

Svar: Tack! 💪
din apa i etern.

2015-11-06 @ 00:44:12
URL: http://scrapewounds.tumblr.com/
Postat av: Angelika

jätte många grattis till er alla... vad glad jag blir för eran skull 💜

2015-11-07 @ 21:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0