"Mexikansk gryta"

Nu är det officiellt höst och jag tänker återigen gå ner mig i grytträsket. Älskar grytor för man kan ha i allt som ligger o skräpar typ. 
Idag gjorde jag en slags version av mexikansk gryta som är svingod och relativt enkel, varsegowda!

MEXIKANSK GRYTA;
1 paket tofu (gärna marinerad, giller tofu så jag tog det stora paketet 270 g)
1 liten gul lök
2 vitlöksklyftor
1 paket krossade tomater (gärna chili-smak)
1 paket svarta bönor
1 liten paprika 
En halv burk majs
3 dl bbq sås (felix)
Spiskummin
Svartpeppar
En halv buljongtärning
Paprikakrydda
Chilikrydda
1 lagerblad 
2-4 (beroende på hur lös du vill ha grytan) dl vatten

Stek lök och vitlök ihop med kryddorna, pressa ur vattnet ur tofun, tärna den och stek en sväng med resten, skär paprikan i bitar och stek med resten i ca 3-5 minuter. Ha sen i typ allt annat och låt koka ihop i ca 15 minuter. Ät. 

Jag gillar quinoa till! NÖM! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0