Min första internetkompis.

När jag var sisådär 15-16 bast för ca 170 år sen så började internet bli stort 4 realz. För en blyg och introvert parvel som mig var ju internet drömmen. Att kunna kommunicera med okända människor utan att mötas face to face var ju helt fantastiskt på alla sätt. 
På den tiden (medeltiden) så fanns något som kallades för mirc, en slags gigantiskt stort chatt-nätverk med olika portar. Jag minns dock inte vilket jag brukade hänga i? 
Men iallafall så träffade jag min första internetvän där som heter Tony. 
Vissa människor stannar lixom kvar i livet, även om man inte hörs av längre och Tony är en sån. 
Vi skrev noveller till varandra, vad som hände i våra liv, hur olyckliga eller lyckliga vi var, vad vi gjorde eller inte gjorde. Det var så fint på något sätt. 
Vi levde helt olika världar, han i Borås och jag i en lägenhet i Karlstad. 

När vi var runt 18-19 så träffades vi första gången! Det var annorlunda men kul och jag tror vi båda kände igen varandra över nätet. Vi pratade väldigt mycket minns jag. Tony gjorde att jag på något sätt kom över det här med att jag trodde att alla män var idioter. Tony var så bra och snäll. 
Vi sågs några gånger till efter det, inte jätteofta men vi höll kontakten väldigt länge. 
Senare om åren så berättade han att jag räddat honom ur något som kunde gått illa när han fick se hur min värld var och hur annorlunda det faktiskt kunde se ut hos andra, vi var väldigt olika, och jag är rätt säker på att han gjorde detsamma med mig. Vi behövde varandra då och det är så fint när jag tänker efter på det. 





Kommentarer
Postat av: Klara

Ååh mIRC ❤️ Hittade min första kärlek där, en kille från samma håla som gav mig min första kyss. Hihi

2016-04-05 @ 21:36:15
Postat av: nicklas

Haha detta är läskigt. Jag tänkte på Tony(tithum) igår! Hur är det med honom idag?

/nicke

Svar: Fränt! Jag vet faktiskt inte, det var längesen vi hördes, men sist verkade det vara bra iaf!
din apa i etern.

2016-04-07 @ 18:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0