Djuren i skogen.

Hej!
Idag har vi plockat svamp. Vide fick åka till glasserian i mariebergsskogen och titta på när morfar och Åsa käkade glass. Men han verkade nöjd ändå tror jag.

Anywayz, medans vide tittade på glass var jag, Jonas och Kerstin (vides farmor) i dom djupaste och mörkaste skogarna i värmeland för lite kantarelljakt. För er ungdomar som läser min blogg så är kantarelljakt ungefär likvärdigt med Pokémon go. Man springer runt i cirklar i svettiga gympaskor, glömmer bort att man blir blöt och undrar lite hela tiden vart man är - tills man får syn på en gyllene Pikachu som hägrar under mossan.

Undertecknad är egentligen en stor fegis när det gäller s.k friluftsliv och samtliga naturinkluderade aktiviteter och håller sig helst på områden som inte innefattar "djur i natur". På klarspråk är jag skiträdd för djuren i skogen, alltså björn, varg, räv, älg och vildbäver. Blev inte skitlugn av att Kerstin sa att någon bekant just sett björn i trakten nyligen. Jag ville genast klättra upp i ett träd men bristande fysik satte stopp för det.

Lugnade mig lite allt eftersom och körde taktiskt med att alltid gå bakom någon människa ifall bäver eller björn skulle dyka upp. Hostade löjligt mycket oxå.

Men det gick bra! Hittade svinmycket kantareller och kände mig glad trots genomblöt pga regn och gympaskor.

Svampplockning får 4/5 apor
Rens+förvällning av svamp får 1/5 apor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns det tambäver? 😂

Svar: Javisst! Dom bor närmare tätorter och hänger alltid på uteserveringarna vid maj-juni.
din apa i etern.

2016-08-14 @ 09:54:12
Postat av: Anonym

Finns det tambäver? 😂

2016-09-09 @ 12:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0