Helgsminket!

Lyckades sminka mig schnyggt två gånger i helgen! Halleluja. Smink är lite som terapi för mig. Jag gillar skapandet och färgsammansättningar samt resultat, så för mig är inte smink enbart fåfänga, det är lite konst över det. Smink är även en klassisk tjejgrej och som tjej har det alltid varit lite dåligt att vara intresserad utav skönhet och diverse dels för att man kanske spär på rådande skönhetsideal och dels för att man inte ska ses som prålig och fåfäng. 
Men jag tycker att den trenden börjar vänja och jag kan se ett slags systerskap i att sminknörda. Att diskutera den nuvarande bästa foundationen vs killar som köper skitmånga teve/dataspel. Om ni förstår?

Jaja, här kommer dom;

Rådande i rött, koppar och lite roseguld. Älskar det här, glitter och blänk är en höjdare. Här har jag använt en awesome foiled metals (rose gold) ifrån makeup revolution. Den är sinnessjukt snygg. 


Idag är det grönguld som gäller ! Himla tjusigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0