Vide uppdatering;

Ja lellkörven får sin ersättning utta mjölk nu, dock lite motvilligt men jag blandar i pytte vaniljsocker och det fungerar bra!
Har även fått ersättningen på recept vilket e super!

Vide kommer även att kunna klassa sig som ölmes enda veganchild (tror jag?). Jag har inga problem att ge honom veganmat, däremot oroar jag mig mest för att folk här ute kanske är lite... tja, enkelspåriga. Här ute röstar folk på centern och älgjakt känns som ett ganska gediget intresse. 
Men jag hoppas ju att jag har fel och att alla kommer embracea Vides ofrivilliga veganism. Men vafan, inga ungar bestämmer ju över vad dom äter, samma sak med köttätare. Konstigt att just föräldrar till vegokids får höra att dom tvingar sina barn till en viss livsstil när alla andra gör likadant, om ni fattar. 
Den dagen Vide förstår innebörden av kött så lovar jag att han får göra ett aktivt val. 

Igår hade jag sån där "egentid" som man hört talas om. Jag var hos min polarinna Madde som fixade till rishögen till något som en gång kunde klassas som "frisyr". Tror inte att jag klippt mig sen somras, så det såg ju förjävligt ut. Hon kapade 5 cm och klippte till ponnyluggen så nu går det nog att kamma håret igen. 

Har insett storheten i att köra bil själv. Man behöver inte kunna vägen heller, DET FINNS JU GPS! herregewd mitt liv blev helt plötsligt 500% bättre. Nu vill jag ha en egen bil. Helst en med automat så jag slipper växla. Och helst egen chaufför. Men man kan inte få allt!!!!!

Sådär, imorgon är det fredag. Blev helt chockerad över denna information då jag trodde att det var onsdag idag. Blir fruktansvärt dagvill som mammaledig. 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0