Långt hår!!! <3

Hörni!! Mitt hår e långt? Alltså på riktigt. Inge fejkhår här inte. Som den kultiverade 31-åring jag är så är det här alltså mitt livs första långa-hår upplevelse. Jag tycker det är så fiiint! Och extremt opraktiskt. Alltså jag vill ju ha mitt böljande långa prinsesshår utsläppt. Gissa hur det går med en bebis som gärna drar i allt o stoppar det i mun?!!! XD 

Ser gammal o galen ut men det gör inget när man har e-typelångt hår!!!


Så här gör du för att spara ut till långt hår:
- bli gravid
- glöm bort håret
- tvätta det en gång i veckan eller mindre.
- köp torrschampoo och använd vid behov (jämt)
- kamma det ibland.
- köp en sån där skitful invisibobble, dom är fula som fan, men det blir aldrig snoddmärken, plus sliter väldigt lite på håret och sitter som kryptonit.
- överanvänd olja och låtsas som att det inte är slitet.
- klipp dig
- upprepa process.



Kommentarer
Postat av: Linda

Att bli gravid var det värsta jag kunde göra för håret. Jag har en sån otroligt tunn hårtes kvar och jag vill verkligen inte klippa kort så om jag vill vara fin får jag väl ha löshår då 😭 Orättvist att man skulle ha bajsgener. Min mamma har ju tunnaste håret så var ju lite beredd på att det skulle kunna bli mitt öde också men att det skulle vara så psykiskt påfrestande så man gråter och gråter över allt hår man tappar hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Blä! Så löshår in my ❤️ 😄

Svar: Men stackars dig! Om det kan vara till någon tröst så växer det nästan alltid ut igen! Kram!
din apa i etern.

2016-06-09 @ 21:50:57
Postat av: Emilia

Sån igenkänning! Haha! Här sitter jag med det längsta håret jag haft sen typ mellanstadiet i "mammaknut" med en genomskinliga telefonsladd till hårsnodd och önskar att det gick att ha utsläppt utan att ungen ska försöka göra mig flintskallig. Jag har ju velat ha lågt hår i hur många år som helst(!!), nu önskar jag bara att jag kunde raka av allting! Det ska få vara kvar till vi ska gifta oss (om två veckor, OMG!) sen vet jag inte vad jag ska göra med det. Har ni bestämt datum än förresten? Minns inte om jag läst ngt om det.

Svar: Haha, är oxå görsugen på snagg ibland... Haha!!
Men åhh! Det är ju snart det! Gu va härligt! Nej vi har inte satt något datum än, men nästa år någon gång blir det nog!
din apa i etern.

2016-06-10 @ 23:48:08
Postat av: Linnea Aurora

Detta är FANTASTISKT bra tips, hah!

2016-06-19 @ 01:03:17
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0