Vides eksem.

Vide är ju ett eksembarn. Jag gissar eventuell allergi eller kanske överkänslighet av något slag. Han har eksem främst i fejset och på armarna. Det kliar som fasen och han river sig gärna så det blöder. Det enda som funkar är kortison blandat med ett jädra smörjande med ca 500 krämer från vårat apotek (börjar likna ett apotek här hemma, 4 realz!). Vi har smörjt smörjt och smörjt till förbannelse. Jävlar vad vi smörjt ja. 
Att smörja sin lille bebis med kortison känns fan i hjärtat. Kortison känns inte sådär skitsnällt mot en bebishud, det är starke grejer, även fast jag inte tror att det är direkt "farligt". 
Såååååå, fina Rebecka skickade prover från forever på aloe propoliskräm. Som den skeptiker jag är kände jag "JAJA VISST". 
Men det funkade så jävla bra. Är extremt förvånad faktiskt? Han har skitfin hud och det röda la sig nästan på en gång????? Va e detta för mirakelkräm?????? Är så himla glad över detta! Slippa kortisonet (eller ja, minska kraftigt iaf) e ju guld. 

Tack Rebecka för prover och tack Lena för att vi fick den! 
Och andra med eksembarn - PROVA!!!

Kommentarer
Postat av: Becka

Så himla glad att det funka :)

2016-05-06 @ 22:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0