Benton hudvård!

Det här har jag skrivit om extremt minimalt på bloggeh förut, hudvård!!!
Att jag gillar schmink är ingen stadshemlighet direkt, men hudvård ligger varmt om hjärtat.

 

 Här har vi litte goa grejer jag använt senaste året i daglig rutin:
exuviance multi protective day fluid, exuviance evening restorative complex, benton aloe bha skin toner, benton snail bee high content steam cream, benton aloe propolis soothing gel, benton snail bee high content essence, och rohto hadalabo gokujyun hyaluronic acid moisturizing cream.
 
Ni kanske känner igen exuviance. Det är göttiga grejer. Jag är särskilt förtjust i nattkrämen som känns som att dra på en mysig filt över fejset.
Resten är s.k "K-beauty"= koreansk skönhetsvård. Koreanska skönhetsprodukter skiljer sig en del från den västerländska, oftast mysigare (och "naturligare") innehåll, mer syror och mer vårdande. Dessutom  till en bråkdel av vad t ex exuviance kostar. Tror jag pungade ut kanske 600 pix för benton-serien, jämfört med mer än det dubbla om jag skaffat halva exuviance-serien.
 
Benton aloe bha skin toner älskar jag. Kommer definitvt köpa igen, den är återfuktande, lugnande, går lätt in i huden och exfolierar.
Benton snail bee high content steam cream,är jag inte alls lika imponerad av, den fungerar bra som återfuktare, men jag upplever att den känns som en hinna innan den går in i huden.
benton aloe propolis soothing gel är en trevlig gel som fungerar fint på sommaren genom att blanda ut med en lättare hudkräm, dessutom gillar jag aloe och propolis kombinerat, propolis kommer från bin och aloe från en växt.
benton snail bee high content essence Älsk på denna! ett essence är serumets lillasyster, lite lättare i konsistens och relativt okladdig.  Och ja, den innehåller oxå både bi-gift och snigelslem. Ge det några år så kommer det finnas i mycket västerländsk hudvård og, lovar!
rohto hadalabo gokujyun hyaluronic acid moisturizing cream, skitjobbigt namn. Använder vissa dagar när huden behöver assa fukt, typ om en hinkat ett par bärs för mycket.
 
Om en är ny på hudvård så är Benton-serien att rekommendera då den är billig och gissar på att den passar dom flesta, kanske inte superoljig hud dock.
 
Cred till Fröken Rosa som e queen på K-beauty och skriver suveräna recensioner, mer om Bentons hudvård finns o läsa HÄR 
 Benton finns att köpa på eBay (billigast!) och Iherb
 Bentons hemsida.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0