2 år.

Idag har det gått två år sen jag födde Jonna. 15/9 2014.

Vi var på kyrkogården med Vide. Var jättelängesen vi var där. Hade med en ros. Vide var som vanligt rätt sur. det är så fint på kyrkogården! Bland dom finaste jag sett, jättelummig och fullt med ekorrar, en liten damm och sådär välskötta buskar. Hoppas hon trivs bra där.

Varning för upprepning (har säkert skrivit samma grej 140 ggr förut):

Det jag minns mest från Jonnas förlossning är när jag åkte in. Jag ringde klockan tolv på natten, tanten som svarade suckade och ba "ja men kom in då..."
Väl inne så var personalen rätt dryg och upprepade ca 100 ggr att "det här kommer ta låååååååång tid jämt så att du vet."
Och så kollade dom med ultraljud. Efter ultraljudet tog det inte alls lååååång tid innan jag fick svar. Tanten blev snabbt nervös och sen minns jag bara att jag låg på en bår och grät i ett väldigt kallt rum.

- Är ni oroliga - ÅK IN. Skit i personalen och är dom dryga eller suckar, klaga. Så ska det fan inte gå till.

En annan grej jag tänkt på var att jag sen frös igenom hela förlossningen. Jag var inte varm alls. Inte feber eller något sånt, det var bara kallt. Inte alls som när jag födde Vide.
Kanske var chocken.

Saknar henne fruktansvärt mycket ibland. Det är såklart bättre, men det kommer aldrig bli bra. Älskar dig och saknar dig varje dag Jonna!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det gör ont att läsa. Många kramar till er!

Svar: ❤️
din apa i etern.

2016-09-17 @ 07:03:57
Postat av: Malin

<3 <3 <3 <3

2016-09-19 @ 14:17:23
URL: http://malinsvedjeholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0