#mat

Hamnar periodvis i matsvackor. INGET känns gott eller trevligt. Vill bara äta mackor och fil. Skittrist. Min hud har dock blivit ett jävla helvete med den här kosten så nu jävlar ska jag börja laga "God" mat. Eller mat iaf.

Har två rätter jag tänkt starta med:
- höstgryta. Vegansk gryta med kantareller, anammas bitar, rödvin, kryddpeppar och eventuellt champinjoner. Så gött o höstigt!!

- ratatouille. Oxå en slags grönsaksgryta med aubergine, paprika zucchini.

- dragonpasta. Röda linser, dragon o havregrädde. Låter kanske töligt men bland det godaste jag vet.

Sen står det still. Ni får suuupergärna komma med förslag, även kötträtter då det mesta går att veganisera (osträtter är svårt dock).

Puss!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.tasteline.com/recept/smal-tomatsoppa-med-linser-och-sotpotatis/
Supergod soppa!

2016-09-11 @ 10:53:59
Postat av: Bengan

http://www.quorn.se/recept/kyckling-curry/
Tycker jag kan va gött ☺

2016-09-11 @ 20:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0