RSM 2017

Gomöra! I skrivande stund har klockan slagit 06.46 och det börjar kännas som en fullt acceptabel morgon. Ungen sitter brevid mig o pysslar med pussel, något som är väldigt intressant just nu. Bra att jag är en sån superfunktionell morsa som kan blogga o leka med ungen samtidigt (gissar på att inlägget kommer ta ca 6 timmar att skriva färdigt!). 


Igår var vi på retrospelsmässan i götelabörjjjj. Vide var hemma dock. Det var kul men jag har saknat vide väldigt mycket på sistone. När jag hämtade honom på föris i veckan så grinade jag. 
Jaja rsm var det, åkte dit med tre svettiga karlar och så Amelie då. Det var en go resa ner o vi käkade frulle på donken, min frukost kostade 91 spänn, dyrt. Vi åkte i Kims värstingbil, den var automatväxlad och kunde styra sigsjälv ibland. Skitskrämmande, jag vågade inte köra ifall den skulle utveckla känslor och vilja förstöra mänskligheten. Så jag slapp ha det på samvetet iallafall. 

RSM var ganska svårt att hitta men vi följde strömmen av nördar i skinnkläder o långt hår och kom rätt tillslut. Mycket fölk var det och alls var fan klädda i svart. Kände mig som värsta färgklicken som hade en grön kofta på mig. 
 
Gick mest runt o försökte se något vilket var rätt svårt. Köpte en blomma från pappaspärlor, den var fin och rolig, dessutom var pappaspärlor väldigt trevlig, han frågade om jag tyckte att jag betalat ett rimligt pris och det tyckte jag. Hantverk och konst ska man betala för.

Åt mat på mässan, nudlar med pinnar. Hatar att äta med pinnar, tog fan en evighet. 
När killarna gått 140 varv runt mässan så åkte vi hem. 
Kul att se något annat, trots att det kanske inte var min grej. 




Pappas pärlor!
Ser ni hur mycket folk det är eller???
Smoofie o Ronny spelade litte. Alla tv-spel fanns!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0