Yesss!

Ni tänker säkert "wtf"? efter förra inlägget. Och ja ni gissar rätt, jag har haft tentaskrivning! Hemtenta alltså. Och då blir språket rätt bajsnödigt, även här i bloggen. Men nu är jag väl typ färdig. Känns härligt!

Jag har varit rätt tyst om feminism och genus på sociala medier. Det beror på 
1, klimatet. Det är ett ganska hårt internt debattklimat inom feministiska kretsar. 
2, känt mig korkad. Alltså har ju varit påläst men känt att jag saknat en djupare analys inom feminism. 
Men i och med plugget som handlar om genus och feminism känns det säkrare, eller jag känner mig säkrare. 
Genusvetenskap är så himla intressant! Jag förstår inte att det inte är ett obligatoriskt ämne i grundskolan! Det är ju superviktigt! 

Ok. För övrigt har vi fått ett bud på stugan, långt under utgångspris, känner mig nästan lite förolämpad?? 
Annars har jag inte så mycket nytt o komma med. Vide har varit sjuk men inte längre. Jag har utvecklat en bula i pannan som jag misstänker är hjärnan som expanderat av kunskap. 

Jo! Köpte nya vinterskor till migsjälv igår. Det var dyrt men nödvändigt. Gillar inte skor så jag köper så fort jag ser några utav intresse. 

Peace!



Kommentarer
Postat av: Malin

Är så glad att du bloggar! Vill gärna va med och krossa patriarkatet. Jag blev också glad av metoo. Grattis till inköpet av skor!

Svar: Haha tack! O kul o höra, man blir lite mer peppad då! :)
din apa i etern.

2017-10-25 @ 10:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0