Campa i Karlstad!

I samarbete tillsammans med Swecamp.se
 
Jag har rätt få men goda minnen av att campa, mitt första minne av att campa är när jag var en liten palt och jag och brorsan fick följa med mormor och Rolf i en liten husvagn. Vi åkte till en liten sjö som hade en stenig strand, vi kastade stenar i sjön. Och på morgonen åt vi frukost på traditonellt vis, ni vet pyttelitet bord, limpa och sånt.
Det var lixom enkelt och mysigt, och jag tyckte det kändes extremt lyxigt med husvagn, alltså ta med sig ett litet hus på utflykt!
Sen dess har det inte blivit så mycket camping, om man inte bortser från några fruktansvärda tältupplevelser på festivaler. Men ju äldre en blir, och med barn i bilden, så känner jag ett längt efter det där lite enkla och mysiga, åka någonstans där närhet till strand finns och bara bada och gå till en liten kiosk och köpa en liten glass och bara njuta av att vara någon annanstans än hemma. För ni vet hur det är, det är svårt att koppla av helt hemma, det finns ju alltid en miljard grejer som ska göras, det ska renoveras, det ska målas och fixas.
 
I Karlstad finns ett ställe som heter Bomstabaden, och där har de camping! Jag hängde där hela somrarna i mina yngre dagar, det är ett helt amazing ställe, perfekt för familjen då stranden är enorm, det är väldigt långgrunt och superbra sand i vattnet, alltså ni vet, det är sand och inte sådär gyttjig botten.
 
På Bomstabaden kan man hyra stugor, både vinterbonade och vanliga, några lägenheter finns och även speciella hundtillåtna stugor. Bra va?
Sen kan man såklart ta med sig sin husvagn/husbil och hyra plats där med, eller om man vill uppleva något mer spartanskt boende - tälta.
Det finns även lekplats, en äventyrsbana, blir en sugen på att cykla finns det cykelleder då anläggningen ligger i närheten av ett friluftsområde. När en har härjat runt hela dagen så finns det en supergöttig relaxavdelning med bubbelpool!
 
Tycker att ni ska in och kika på swecamp.se för att kolla in allt annat skoj man kan göra på Bomsta! eller om ni vill kolla in någon annan trevlig anläggning!
 
Tjipp o hej!
 
 
 
(null)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Campa med husvagn skulle ju va!! Aldrig provat...men med barn kanske det är toppen!! 😀

2018-07-15 @ 13:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0