Man ska välja sina strider.

Sägs det iaf. Det gör inte jag, jag tar minst 75% av dem, och oftast de onödigaste. 
Var på apoteket för ett tag sen och började småtjafsa med apotekspersonalen. 

Jag: har ni Ren? (Uttalas på engelska)
Apotek: va?
Jag: jaja, eller reeeen? (På svenska).
Apotek: jaha Reeen, det svenska märket! Nej tyvärr så har vi inte kvar det.
Jag: ehehe... det är ett brittiskt märke.
Apotek: näääeee....
Jag: ehe, är rätt säker på att det är brittiskt.

Och så höll vi på sådär ett tag, det blev "lite" dålig stämning. När jag gick därifrån så skämdes jag lite, varför i helvete var jag tvungen att tjafsa om en sån skitsak? Å andra sidan, varför gjorde hon det? Hon var förmodligen lika tjurskallig som jag. Det första jag gjorde när jag gick ut från apoteket var att googla, och självklart hade jag rätt. Ehehee...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0