Sommar i Kristinehamn!

Detta inlägg är skrivit tillsammans med Visit Värmland
 
Som born and raised värmlänning delar jag i sann anda en stark värmlandspatriotisk kärlek. Jag älskar verkligen Värmland. Jag har bott i andra städer och län men har aldrig funnit samma värme och glada lynne som i Värmland. Det är sant det de säger, värmlänningarna är vrålsnälla och oftast glada. Solen skiner dock inte alltid, och Värmland består inte enbart av skog och älg, men ja, det är fantastiskt ändå.
 
Nu när det är sommar o sol tycker jag att ni borde besöka Kristinehamn, det är en väldigt mysig litten stad som bjuder på lite goa smultronställen om en letar lite. Gillar Kristinehamn lite extra på sommaren, det känns lite yvigt och mysigt med alla träd och den fine skärgården. SÅ! Här kommer lite
mysiga ställen i krillehöla som är värda att besöka:
 
 - Kristinehamns stadsbondgård, perfekt när man har småbarn eller bara gillar djur. Det senaste jag sett de tagit in är alpackor vilket är världens roligaste djur, ser ut som en blandning av får och giraff. På Kristinehamns stadsbondgård finns även grisar (som mitt barn älskar!), får, höns, hästar och så vidare. Blir en lite törstig på kaffe eller en go glass finns ett litet café. 
 
 
 
- Picassoudden. På picassoudden finns ju den kända statyn som är beställd från Picasso? Eller hur det nu var. Minns inte och ingen verkar ha riktig koll. Kristinehamn har ju annars slogan "Picasso valde Kristinehamn", vilket inte riktigt stämmer, däremot köpte Kristinehamn in en skitstor staty av Picasso. Den ÄR verkligen något man måste se under sin livstid, för den är stor och frän, plus att det känns rätt mäktigt att Picasso varit inblandad (eller om han gjorde den?) i skulpturen. På picassoudden finns även ett trevligt café om en blir sugen på annat än konst. 
 
(null)
 
- Kristinehamns hembygdsgård! På hembygdsgården kan man fika och äta våfflor, titte lite på naturen och känna att livet är allmänt gött. Reservation för att jag ej besökt hembygdsgården själv, men när jag kollade Visitvärmlands hemsida förstår jag inte ens varför jag inte varit där? Hur kan jag ha missat denna lille oas?
Titt på bildera ba:
 
 
 Kommer åka dit när jag får semester o gona mig! De fina bilderna står min polarinna Madde S för! 
Sen finns det såklart andra fina ställen i krillehöla, kolla in visitkristinehamn.se för mer tips! 
Peace!  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Kommentarer
Postat av: Ida

Såg ju sviinmyzigt ut!! Vill åka dit med dig! Och barn! Yay! Har aldrig sett statyn, känns som jag är redo! Känner mig intensivt redo för kaffe också... ☕️☕️

2018-07-09 @ 10:20:25
Postat av: Bengan

Håller helt klart med om att det är något speciellt med Värmland ❤️ Kristinehamn är nog en del jag får utforska mer.

2018-07-09 @ 10:39:46
Postat av: Anonym

Oj finns ju en hel del att göra! 😀 Perfekt att åka för en liten dagstur nu i sommar!!

2018-07-09 @ 20:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0