den ofrivillige bantaren.

Den sista veckan i månad går jag på diet. Helt ofrivilligt faktiskt. Skälet är pengabrist. Inga pengar = ingen mat. Men jag ska inte klaga, det har sina fördelar. Ni vet dom gångerna man står framför en fullproppad kyl/frys och glor i en kvart för man kan inte komma på vad man ska laga? Man blir Macgyver av att knappt ha någon mat! Jävlar vad uppfinningsrik man blir. Igår lagade jag upp det absolut sista jag hade kvar i skafferiet, risotto, krossade tomater, lite vin (jag hittade vin!) och wok. Perfa, mat i två dagar! Frukosten är lite knepigare dock. Igår åt jag en gammal apelsin till frukost. Apelsin som apelsin, den var ätbar. Idag norpade jag två knäckebröd, och jävlar, mjölken till kaffet var slut! Fan i helvetet. Då tog jag lite glass istället.
I somras hade jag ofrivillig diet i två veckor, då åt jag enbart pasta, men gick ner typ fem kilo.

Imorrn är det löning, då ska jag köpa värsta salladen. Fan vad sugen jag är på en redig sallad. Nåt med skinka i. Mmm. Och ostbröd! Fan vad gott det är, har ni inte testat det så gör det.


Kommentarer
Postat av: Kaka

JAg har inte fattat vad det rä för skinka man ska ha i när man gör skinksallad. Vad är det? VArfinns det?

2009-03-24 @ 18:32:26
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

heter det parmasan? eller är det en ost? lufttorkad skinka annars! typ samma sak! GOTT!

2009-03-24 @ 19:51:15
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0