Världens beztha lasagne!!!

Idag råkade jag göra världens godaste lasagne. Den var så god att jag tog en extra portion trots att jag var asmätt. Då blev jag megmätt och fick ont i magen, men lätt värt det! 

Okej, här är guldreceptet;
1 gul lök
2 vitlök
2 morötter (rivna...)
1 zucchini (tunt skivad) 
3-400 gram svamp (champinjon??) 
740 gram krossade tomater (2 paket) 
1-2 dl havregrädde
Kryddor (basilika, oregano, svartpeppar, vitpeppar, osv)
1 buljongtärning
Lasagneplattor 
Något slags sötningsmedel, jag körde på två sprut agavesirap!
 
Bechamelsås i lagom mängd (det behöver ni inget recept på va???) 
 
Sätt ugnen på 225 grader. 
Stek lök, svamp och vitlök i olja tills det fått lite färg. Blanda i zucchinin och stek en liten stund. I med tomatkrossen, morötterna  och resten av grejerna. (Inte bechamelsåsen) Koka ihop tills det blir kladdigt o gött. (Ca 15-20 minuter)
Varva lasagneplattor och röran med bechamelsås, börja och avsluta med röran+bechamelsåsen. Brukar även hälla på lite extra havregrädde ovanpå lasagnen så att den blir riktigt kladdig o god! 
Ca 30 minuter i mitten av ugnen! 
👌
 
Trackback
RSS 2.0